Summa sidvisningar

tisdag 20 augusti 2013

Arja gjorde det!



Min jobbarkompis Arja har uppfyllt en av sina drömmar. Hon har länge drömt om en gärdsgård på tomten. Nu är den där! Hon skaffade några störar för att skapa sin dröm som var en bit av en gärdsgård på sin villatomt. Jag tror att resultatet blev precis som hon tänkt sig. Innan hon lät göra själva gärdsgården så frågade hon om jag hade växter som passade intill den. Jag föreslog vita violer som blommar på försommaren, vita tjärblomster som blommar lite senare i styva och fina ruggar och en gammaldags stjärnflocka som blommar med blommor i ljusgrönt, rosa och vitt samt på sidan av staketet en vit hässleklocka. Alla dessa växter är lite gammeldags och de kändes så rätt. Till nästa sommar planerar Arja att plantera luktärter i rabatten. De får klänga på de grånade gärdsgårdsstörarna. När jag ser den lilla ekorren i rabatten och hjärtat som hänger på staketet så förstår jag precis hur hon tänkt ut det. Grattis Arja, du är en mästare på att skapa små "rum". Du kanske skulle bli trädgårdsdesigner!? Du har känslan!

Inga kommentarer: