Summa sidvisningar

torsdag 15 augusti 2013

Leve kreativiteten!

Jag blir så glad av kreativitet. Jag läste i VLT i morse om en kreativ 22-årig tjej som hade en hel del olika intressen.  Och visioner. ”Livet är för kort för att inte prova sig fram”, säger hon i intervjun. ”Får man en idé i huvudet är det värt att prova på.”
Det tycker jag också men det har tagit mig ett helt liv att göra det fullt ut. Ändå har jag varit kreativ hela tiden utan att tänka på det. Om man är kreativ så är man det nog i allt man gör. Om jag lagar mat så hittar jag på nya kombinationer. Lägger jag upp gurka på ett fat så skär jag den på tvärsen för att det är så himla tråkigt att skära den som man brukar.

Genom åren så har man frågat mig hur jag hinner med allt jag gör. För mig är det en konstig fråga för jag tycker det är naturligt att hinna med det jag tycker är roligt. Jag skyndar igenom de tråkiga sakerna och får tid till de roliga. Sen jag blev sjuk så går det mesta i snigelfart men jag tycker ändå att jag får mer och mer tid åt det roliga, konstigt nog. Prioriteringar?
Tjejen som blev intervjuad i VLT sa att hon inte tittade så mycket på tv. Det är kanske det som är hemligheten? De flesta ägnar flera timmar varje dag åt tv:n. Framför rutan kreerar man inte, man får allt serverat.
Dagens Cow i VLT visar en man som halkar på ett bananskal. Mannen som ser honom halka säger: - Hoppsan! Det där bananskalet innehöll i alla fall inga halkbekämpningsmedel!


Leve kreativiteten! Jag blir så glad över människor som reflekterar över saker och ting. De tänker som vi andra, men lite till.

Inga kommentarer: