Summa sidvisningar

söndag 11 augusti 2013

Västerås by night

Sturegatan - vår utsikt under kvällen
Lördag betydde tjejkväll på "plattan" hemma hos min f.d. svägerska som bor mitt i stan. Hon och hennes grannar har en uteplats på taket i Åhlénsbyggnaden. Där satt vi hela kvällen och studerade gatulivet. Klädkoden för kvällen var shorts, bara ben, linnen, t-shirts etc. om man ska gå efter hur ungdomarna var klädda. Alltså är det fortfarande sommar!
Det är häftigt att sitta så här på ett tak och studera stadslivet ovanifrån utan att själv synas. Dessutom ser man Västerås från en annan vinkel och jag upptäckte flera lägenheter högt upp i affärshusen som jag aldrig sett förut. Västerås city blir bara snyggare vartefter man fixar till gågator och bygger uteserveringar. Idag har vi ett mer levande city som inbjuder till mingel och gemenskap. Bäst att passa på att vara ute så mycket som möjligt medan tid är, om man så ska sitta invirad i en filt på någon uteservering.
Vid midnatt körde jag hem i mörkret, mätt och nöjd efter en trevlig kväll.

Inga kommentarer: