Summa sidvisningar

måndag 26 augusti 2013

Pensionsavtackning (önskar det var min...)

Vissa dagar vill man inte ge sig iväg till jobbet. Idag var en sådan dag. Morgonen var solig och klar och lite lagom sval. Medan jag promenerade utefter Mälarens strand värmdes dagen sakta upp och ytterligare en ny fin dag var i sikte. Plötsligt plaskade det till vid strandkanten och en gråhäger lyfte på tunga vingar.

Åren bara rullar på medan jag sitter på jobbet. Mer och mer längtar jag ut till friheten. Den är nära men ändå känns den så långt ifrån.
Idag hade vi avtackning av en arbetskamrat som nyligen gick i pension. Hon har nu tagit klivet ut och fått luft under vingarna och upptäckt en annan dimension av livet. Nästa avtackning kanske blir min... Jag längtar varje dag och längtan blir bara större och större.
Klockan närmar sig tio och jag måste lägga mig nu för att orka upp till en ny arbetsdag. Men det finns de som lägger sig tidigare än jag, trots att de inte behöver upp till nåt arbete i morgon.
Vi har en sån inneboende och han har redan gått och lagt sig. I min säng!

Inga kommentarer: