Summa sidvisningar

torsdag 23 januari 2014

8000 sidvisningar - det är stort!

Igår passerade min blogg den enorma siffran av 8000 sidvisningar. I februari 2013 bloggade jag för första gången. Det blev ett inlägg den månaden. Sen blev jag fast. I mars 2013 gjorde jag nästan ett inlägg per dag, vilket jag fortsatt med sedan dess. Som ni förstår så tycker jag om att skriva, berätta, dela med mig, kreera...
När jag för flera år sedan blev redaktör för personaltidningen där jag jobbar så inrättade jag genast en spalt som jag kallade "Redaktören har ordet". Bara för att få skriva. Om allt mellan himmel och jord.
Då visste jag ingenting om bloggar men var rätt trött på Facebook och alla ointressanta inlägg, gilla, tummen upp m.m. De intressanta inläggen drunknar i det ständiga flödet av "Nu ska jag lägga mig snart". "Dags för ett glas vin..." "Usch vad det regnar idag!"
I en blogg är du själv om utrymmet. Du kan utforma den som du vill. Använda den i din marknadsföring. Företagsmässigt eller privat. De som väljer att följa din blogg är oftast verkligt intresserade av vad du presenterar. Om bloggen så handlar om relationer, inredning, bilar, sport eller andra specifika områden. Eller om den bara är en ventil där man kan förmedla sina tankar och åsikter.

Att jag nu har uppnått så många sidvisningar på min blogg känns helt fantastiskt. Det finns någon "därute" som tycker om att läsa det jag skriver. Av nyfikenhet eller intresse spelar ingen roll. Jag har själv alltid uppmanat folk att skriva. För jag vet att det ger en så mycket. I svåra stunder är det skönt att få sina tankar på pränt och de lyckliga stunderna kan man dela med sig av till andra. Tyvärr har kanske skolan givit oss en rädsla för att skriva. Där är alla meningar och ord indelade i grammatik, subjekt och predikat.
Kanske är det därför man ibland får vykort från Maldiverna där det står: "Solen skiner, vi badar varje dag."
Jag vill veta vad man gör på Maldiverna FÖRUTOM att sola och bada!

Skriv ner det du tänker. Det är inte svårare än så. Stavningen är det ingen som bryr sig om. Det är alltid TANKEN som räknas, även i skrivandet.

Ibland får jag ur mig text, ibland bilder. Idag har jag suttit med en
väninna hemma vid mitt köksbord. Hon har sytt, jag har målat.
Båda skrev vi kanske lite historia ur våra liv, fast idag utan
bokstäver och ord.

2 kommentarer:

Eva sa...

Grattis till "milstolpen" Rosa!
Ja visst är det kul att blogga, på många sätt. Både att få uttrycka sig, och kommunicera med läsare andra bloggare.
Tycker alltid det är spännande att läsa ditt senaste inlägg, även om jag inte lämnar en kommentar varje gång! ; )
Kram Eva

Anonym sa...

Jag försöker följa dig! Så jättemycket matnyttigt i dina inlägg 👌