Summa sidvisningar

tisdag 14 januari 2014

Tack för Icebugs!

Sen min sambo köpte sina Icebugs så har han tjatat på mig om att också köpa såna. Icebugs är skor med broddar i sulan och de har alla möjliga skor för utevistelse och löpning i halka och snö. En patenterad lösning på halkolyckor som enligt dagens VLT leder till 25.000 besök per år på akuten.

 
 
Sambons Icebugs var av modell "sportkänga" och jag tyckte det var lite tråkigt med såna. Jag går ju i gympadojor nästan hela året på mina hundpromenader. Ska jag behöva ha den typen på vintern också?
Så började en granne också prata och ösa lovord över dessa Icebugs. Så jag veknade lite. Jag har ju tappat bort några löstagbara halkskydd genom åren så skorna kunde ju faktiskt betala sig i längden. På stigarna runtom där jag bor hittar man ofta lösa halkskydd av varierande modeller så de sitter inte alltid som de ska.
En ny butik i stan - XXL - har de här skorna, så jag åkte dit. Såg ett par jättesnygga skor av samma typ men av märket Jeti. Så nu är det jag och snömannen för evigt!

Skorna satt som gjutna. Inga skavande kanter, bara mjukt välkomnande innanmäte! Dessutom är de snygga tycker jag. Nu har jag provat dem under några långpromenader och de är suveräna att gå i. Bara att gå på. Precis som om det vore sommar och barmark.

Inga kommentarer: