Summa sidvisningar

lördag 4 januari 2014

Vernissage Art Gallery Quirinus

En vernissage är alltid lite speciell. Det är en slags avspark. En nyårsafton i miniformat. Vad ska detta moment föra mig? Hur kommer resten av Rosas-konstnärsliv-2014 att se ut? Klart är att det aldrig växer mossa på en rullande sten. Så jag rullar på!

Fr.v. Elisa Bastiani, Annika Zetterberg och Riccardo Baldelli.
Elisa och Riccardo driver galleriet, Annika är en konstnärskollega.

Mingelbild 1
 
Mingelbild 2
 
Här står jag framför de fyra tavlor som jag deltar med i
utställningen "Only woman".
Annika Zetterbergs tre tavlor.
Annette Stockers tre tavlor.
 
Varje dag ser jag nya motiv för mitt inre. Igår fick jag inspiration av en av tavlorna på galleriet. Den var målad i bl.a. svart och guld. Vad var det som talade till mig i den tavlan? Säg det. Jag åkte hem och grundade en pannå med svart färg. Lade dit lite guld och till sist kontraster i rött. En ny tavla hade fötts.
 
Bland det svarta och det gråa hittade jag några varelser som
jag förstärkte med guldfärg. Samt en gubbe med mantel, käpp och
skägg som jag också förstärkte fast med lite mer vitt.


Inga kommentarer: