Summa sidvisningar

fredag 10 januari 2014

Klarar vi 26 år till?!


Fredagen den 9 januari 1988 gick jag på Västeråskrogen Klippan för att förlusta mig. Ville inte sitta och glo på tv ihop med mitt ex som jag då fortfarande bodde tillsammans med. Denna fredagskväll för tjugosex år sedan gick två fattiga och nyskilda personer ut för att dansa och träffa andra. Före klockan 21.00 gick man in gratis på Klippan så båda två var där strax efter 20.00. När jag kom dit var det bara två personer där. En punkartjej, helt klädd i svart och ett av stans original. Så kom det in en ny kille som frågade om han fick sätta sig ner hos mig. Varför skulle han sätta sig just hos mig? Han hade ju faktiskt två till att välja på!  Så där var det jämt när man gick ut. Det kom någon som trodde att han var räddaren i nöden och den man väntat på hela sitt liv och sen blev han sittandes så att man missade att träffa alla andra som var ute och dansade...

Nu blev det så att den här killen blev kvar hos mig. Sen många år tillbaka så är det VI. Idag firade vi 26 år tillsammans. Vi bokade in oss på restaurang Kajplats 9 vid hamnen. Började med en dry martini och vin. Till förrätt Kalixrom, rödlök, färskost och brioche. Till huvudrätt hel hummer med pommes frites, citron och aioli. Till efterrätt creme brulée med citrongranité och kaffe. På den här restaurangen är de verkligen måna om smakupplevelserna och ALLT vi åt var riktigt gott. Pommes frites låter lite Mc Donalds men jag har faktiskt aldrig ätit så goda!


- Tror du vi klarar 26 år till? Det är ju inte helt
orimligt. Jag är 89 då och du 86.
- Klart vi gör! Om inte i detta liv så får vi väl
fortsätta i nästa.
 
Nu fortsätter festen. Med champagne som några grannar köpt hem från Frankrike till oss. Sån skumpa som man bara använder vid speciella tillfällen. Ett sånt tillfälle som idag till exempel!

Inga kommentarer: