Summa sidvisningar

torsdag 9 januari 2014

Städning, räkor, 3D-liner och bladmetall i en salig blandning

Ännu en städ- och slängdag är till ända och nu är jag uppe i sju fulla kassar till välgörande ändamål. Skönt! Jag känner mig sååå nöjd med mig själv. I morgon fortsätter jag men nu ska jag slappa resten av kvällen. Räkor och morötter ska dippas och till det lite kex och ost. Jag börjar bli lite sugen men "mitt sällskap" hade lite ärenden att uträtta på stan så jag får ge mig till tåls en stund till.

Idag har jag beställt lite konstnärsmaterial från Creative Company. 3D-färg i tub och bladmetall. Två intressanta saker att experimentera med i konstsammanhang.


Med 3D-linern kan man klämma ut strängar på tavlan, rama in motiv
som då får en upphöjd kant etc. Jag köpte fem olika metallic-färger.
De finns även i vanliga färger och glitter.

 
Bladmetallen används ungefär som bladguld men är betydligt billigare. Det ger en glänsande och spännande effekt åt tavlorna. Hoppas jag får materialet i början av nästa vecka för nu väntar jag bara på att få komma igång och testa.

Inga kommentarer: