Summa sidvisningar

måndag 6 januari 2014

Nu stundar nya tider!

Idag är det trettondagen. Redan i morse började jag plocka bort julsakerna. Varje år känns det som en "rening" att plocka ner dem. När julsakerna är borta börjar en ny tid. Dagarna blir längre, ljuset starkare för varje dag. Det är som att julen håller en fången på något sätt. Men sen släpper det och man vill påbörja nya projekt. Man får ett nytt år att göra vad man vill av. Så kommer det där med att påta med fingrarna i jorden som på beställning direkt efter nyår. Så vilken dag som helst kommer jag att så frön av chili som behöver lång tid på sig att komma igång. Sen kanske det blir några andra frön också...
 
Hallå där! Det är fult att tjuvkika! Nu tar jag mitt årliga bad efter
att ha stått och dammat på förstutrappan under julhelgen. Låt mig
vara ifred! Tomtekläderna ska av och ingen vill väl se tomten naken.
Vi ses om elva månader igen!
 

Inga kommentarer: