Summa sidvisningar

måndag 13 januari 2014

Änglar finns dom?

Att måla tillsammans med likasinnade är njutningsfullt och inspirerande. Att sitta och småprata medan var och en "gör sitt", utan krav, fyller själen med kreativitet. Och lugn. Idag har jag haft sällskap av en vän och vi har experimenterat lite var och en på sitt håll. Hon använde akvarell flödigt och lade på ihopknycklad plast och grovsalt för att få mönster respektive ljusa fläckar. Saltet suger ju åt sig vattenfärgen.
Jag hade tidigare hittat ett foto på en f.d. arbetskamrat där hon var utklädd till ängel. Fotot "talade" till mig och jag kände att jag ville ha bilden som grund på något sätt.
Nu, elva timmar senare, lämnar jag staffliet. Med undantag för kaffe och mat. Där står tre färdiga små ängeltavlor. Gjorda av akrylfärg, tusch och tårtpapper i vitt och guld.



Inga kommentarer: