Summa sidvisningar

onsdag 21 oktober 2015

A new dawn och en kall oktoberkväll


"A new dawn" blev klar idag. Det är en rätt stor målning i akryl och guldfärgad bladmetall, 50 x 50 cm. Så nu har jag två nya tavlor till utställningen i Dingtuna den 1:a advent. Det vore ju tråkigt att bara ha gammal skåpmat att bjuda på.

Två mindre tavlor, 24 x 30 cm med deep edge har legat och skräpat sen i våras. På varje tavla har det fattats någon liten detalj. Idag fick jag "tummen ur" och fixade det. Så nu har antalet nya tavlor ökat till fyra. På två veckor. Men jag känner ingen press. Jag målar för att det är roligt och för att jag känner mig så inspirerad. Under sommaren har jag samlat färger och former i den kreativa delen av min hjärna. Nu måste det ut!

  

Under promenaden i morse landade en ny dikt på mina läppar. Det är mycket som rör sig i min hjärna just nu! Jag döpte den till Oktoberkväll:

Temperaturen sjunker framåt kvällen.
Den pampiga björken
har bestämt sig för att 
sova naken i natt.

Gula löv lämnar bladverket.
Dansar en sista dans
med iskalla vindar
innan de somnar
för gott
på bädden av kristall.

Idag ÄR du,
i morgon VAR du.





Inga kommentarer: