Summa sidvisningar

lördag 7 juni 2014

Färg gör livet roligt!

Det är klart att ett sånt uttryck kommer från en som ständigt arbetar med färg. Om det så gäller måleri, trädgård, smycken eller kläder. Idag har jag haft vernissage på Affair och det är en butik som inte spar på färg.


Jag hade bullat upp med dryck och snacks
 
I en liten myshörna satt jag med mina böcker


I caféet där jag höll till sprakade färgerna på väggarna
i kapp med mina tavlor

Jag hade fyllt varje krok och tavellist med egen konst

 
Inte konstigt att man går därifrån med lite sommarkläder. Sommar gör något med ens humör! Inget kan dämpa färgerna, inte ens blygrå himmel och hällregn. Nu sitter jag och myser hemma med världens skönaste skor på mig. De formar sig efter fötterna och känns som ett par tofflor. Jag hade aldrig drömt om att de skulle sitta så bra, tur att jag provade dem. Fast jag hade ju varit lite rikare om jag inte hade provat...
 


 

Utanför huset har den korallröda azalean bestämt sig för att kasta kläderna. På marken ligger delar av hennes kläder. Snart står hon naken ett kort tag men sen byter hon om till en klänning i grönt. Vi kvinnor gillar ju omväxling!




 

Inga kommentarer: