Summa sidvisningar

tisdag 1 mars 2016

Den dag som i dag är...

I morse vaknade jag upp till ett vinterlandsskap. "En morgon när jag vaknade var hela världen vit och vi förstod att vintern hade kommit hit...", en gammal sång som jag sjöng i skolan på 60-talet ringde i mina öron. Jag kom t.o.m. ihåg melodin. Åtminstone en bit.


Naturens skiftningar är vackra, hur de än ser ut. Man får inte bli besviken på våren vid denna tid. Då lär man bli besviken många gånger än.

Hundar går ju inte på vägen, de går bredvid och nosar på alla kissfläckar som lämnats de senaste dagarna. Gör man det under frostförsedda grenar så ramlar isnålarna ner på en. Tur att de inte sticks!


Kvällen tillbringades på publoftet i Westerqvarn vid Mölntorp. Konst- och kulturrundan hade möte inför påskens utställningar i Kolbäcksådalen. I år är vi fyra tjejer som ställer ut i MA Stockers galleri i Dingtuna hela Långfredagen, Påskafton och Påskdagen. Det är förutom Annette själv, jag, Annica Andersson och Cecilia Ciscar.
Nu har vi lagt grunden, förutom att måla tavlor förstås, till årets evenemang. Jag kom hem med väg- och namnskyltar samt affischer av olika slag. Marknadsföringen i olika tidningar m.m. sköter föreningen om. En service som vi naturligtvis betalar för genom vårt medlemsskap och anmälningsavgift. Inbjudan kommer!




Inga kommentarer: