Summa sidvisningar

måndag 7 mars 2016

Skrivande på dator och i etern

Vad skönt det kan vara ibland med dåligt väder. Så att man inte längtar ut, utan med gott samvete kan ägna sig åt inomhusaktiviteter. Idag har jag ägnat några timmar på förmiddagen åt fortsätta intervjuer av mannen jag skriver "biografi" åt. Vi har kommit en bra bit på väg. Nu återstår bara lite småsaker, sen kan jag betrakta den som klar. Jag tänkte att jag ville ha den färdig innan det är dags att gå ut i trädgården och "lukta på blommorna". 


Sen har jag även fungerat som lärare till en granne som äntligen kommit in i Facebookvärlden och ska lära sig både FB och Messenger. Det gäller att hålla isär begreppen. Så att rätt information hamnar på rätt ställe. Inga privata meddelanden på Facebook...

 

Det är lätt att glömma hur man själv satt och våndades över respektive nyhet när de kom. 
Jag har även lyft in henne i "Köp, byt, sälj grupper" och visat hur man lägger in foton på Facebook och Messenger. Det jag numera gör nästan automatiskt är gallimatias för den som aldrig hållit på med det här. Det börjar jag förstå när jag nu går igenom allt från grunden.
Alla är vi barn i början!


Inga kommentarer: