Summa sidvisningar

torsdag 12 maj 2016

Bråda tider

När katten är borta dansar råttorna på bordet! Ja, ungefär så kändes det efter att ha tillbringat fjorton dagar i en lägenhet i Puerto de Mogan, en liten fiskeby på Gran Canaria.
(Tack ICA för att ni ser till era gamla medarbetare och låter dem vila upp sina utarbetade kroppar!) Här hemma hade det hänt saker, trots rapporter om hagel, snöslask och kyla som nått oss. 
Det var tur att jag hade förberett några rabatter innan jag drog iväg på semester för väl hemma igen så blev det varmt och då var det inte så lättrensat längre. Man kan inte kratta och rensa bland knoppar och blad utan att förstöra en del. 

Nu är vattenfallet i dammen igång, buren är städad och där knoppas druvorna redan. Sandstranden är krattad och sanden gnistrar inbjudande till vintertrötta fötter. 


I sommarvärmen som drabbat oss de senaste dagarna går jag omkring i mitt paradis. Krukar upp självsådder, rensar och fejar. Och trivs som fisken i vattnet. En lagom blandning av jobb och vila. Och "jobbet" det är ju min hobby! 
Vad kan vara härligare än att efter några timmars jobb i trädgården sätta sig tillrätta i växthusets sköna fåtöljer, lägga upp sina skitiga fötter på fotpallen och njuta av en kopp kaffe och en hembakad smörgås med keso och nyklippt gräslök på!
Ibland är livet bra mycket bättre än en bal på slottet!




1 kommentar:

Elisabeth sa...

Underbara bilder :D Det är den bästa tiden nu...Man vill vara ute hela tiden och hinna så mycket som möjligt vilket gör att inomhus gror det igen ! Men vem bryr sig om lite skit i hörnen när man får vara ute i trädgården ?!?
Trevlig Helg !
Kram
Elisabeth