Summa sidvisningar

torsdag 2 oktober 2014

Ett växthus består av tusen delar

Här gäller det att skynda på innan regnet kommer! Mitt jobb var att ta bort all plast som var virad runt alla delar till växthuset. Jag kan tala om att jag höll på ett bra tag. Sen skulle skruvar och muttrar skruvas ihop så att de bara var att använda senare. 100 stycken?


Trägen vinner. Ett litet duggregn kom tidigt på förmiddagen men sen var det uppehåll till framåt tvåtiden. Jag hade inte beställt regn men ibland lyssnar inte universum på mina önskningar.


Efter fyra timmar var stommen upprest. Trots lite felaktigheter i beskrivningen!
Sambon ringde Willab Garden och de guidade honom vidare och undrade samtidigt om de skulle kontakta mig för en komplett och riktig beskrivning. Ni som känner mig vet ju att jag är en hejare på att skriva rutinbeskrivningar. Kanske inte så konstigt. Det har ju varit mitt jobb på ICA under flera år...
Kanske blir det ett samarbete med Willab Garden framöver. Ett 14 kvm stort växthus är det väl värt att slippa irriterade köpare?!


Nu blir det stiljte några dagar. Sambon åker iväg i morgon och över helgen på kurs i kriskommunikation. Det är inte så dumt att han förbereder sig, för nu står stommen bara där och väntar och jag är frustrerad för att det kommer några dagar med uppehåll i byggandet och jag kan ge mig f-n på att på tisdag när vi ska fortsätta så blir det skitväder och då kommer jag att vara irriterad och vilja åka till IKEA och köpa gardinstänger till växthuset och börja klippa till gardinerna men då finns det inga fönster där än och då kommer ljuslyktorna med tända ljus att släckas av regnet och terassvärmaren kommer att explodera när den får vatten på sig och min fina cafégrupp blir våt och målningen kommer att bubbla sig och duken mögla...
Jag hoppas att han är beredd att ta en diskussion med mig om växthuset på söndag kväll. 

Inga kommentarer: