Summa sidvisningar

måndag 6 oktober 2014

Helg i härligt kaos

Nu har sambon kommit hem från en helgkurs i "Kriskommunikation" och jag har haft en helg i kaoskommunikation. Alltså har båda mina döttrar och barnbarn bott hos mig. Några har sovit över i boden, några i "glasrummet". Det är mat och mellanmål flera gånger om dagen, själv är jag bara med och äter varannan gång ungefär. Och kylskåpet är fullt med konstiga veganprodukter!
För att inte tala om hur många toarullar det går åt per dag och alla småsår man får av att lilla J ska utforska alla hålor i ansiktet med sina små fingrar och vassa naglar.
På vardagsrumsgolvet ligger det duplobitar och klossar och prydnadsföremålen hittar hela tiden hyllor längre och längre upp. I köket ligger hunden ständigt under bordet eller avvaktar under barnstolen. För där finns det alltid gott om mat! När barnbarnen slänger sig på mig så blir han lite störd. Han tror de ska ta livet av mig och mår riktigt dåligt. Kanske skulle han behöva en hundpsykolog efter dessa dagar.

Men det här "nya" livet är härligt!!! Konstigt nog trivs jag med det här kaoset. Måste vara något som saknades i min barndom. Kanske kärleken! Den oförbehållsamma kärlek man känner för sina barn och barnbarn. Jag kan hitta mig själv sittandes och bara stirra och insupa varje rörelse hos lilla J. Precis som jag gjorde med stora J när han var liten. Jag åkte hem till honom ibland bara för att sitta och stirra på underverket i flera timmar. Glömde t.o.m. bort att hälsa på och krama hans mamma för jag var så fokuserad på det nya lilla livet...

Stora J har hunnit fylla 5 år nu. På fotot var han drygt 2 månader.
 
Lilla J fyller 1 år den 9:e oktober.
 

Inga kommentarer: