Summa sidvisningar

fredag 31 oktober 2014

Philips juicepress - toppen!

Plötsligt en dag står man där med flera lådor med äpplen. Det händer varje höst. Vad ska man göra med dem? I grevens tid plockade jag ner en del som inte var kantstötta. Helgen därpå hade alla kvarvarande ramlat ner.
Nu har jag frysen full med osockrat mos till lilla J:s efterrätter. Jag har gjort äppelknyten nästan varje vecka, av smördeg och äpplen med socker, kanel och kardemumma i. Snart har jag bjudit varende kotte som kommit och hälsat på på äppelknyten och vaniljglass! Men jag tror inte de misstycker...

Plötsligt vill sambon göra egen juice. Det sammanfaller med en av ICA Maxi:s (Erikslund) kortvaror för veckan: Philips Juicepress 499:- (ord. pris 999:-)!
Philips juicepress fick "bäst i test". Fast det var en lite större modell. Men vi chansade, för produktbeskrivningen var så gott som lika. Den är verkligen toppen! Jag har ägt en juicepress förut men den orkade inte med morötter och andra hårda grönsaker/frukter och den var jobbig att göra ren. Så den gavs bort till välgörande ändamål.
Med den här nya juicepressen blir både morötter och rödbetor vips till god och näringsrik juice.


Dagens boost: 10 äpplen (klyftade), 2 morötter (skalade), 1 rödbeta
(skalad) och några broccoliblommor.
Bra redskap i köket är guld värda! Kommer de sen att tillföra kroppen något nyttigt så är det bara ett plus. Jag längtar redan till i morgon. Då blir det en ny laddning av vitaminer i Rosas kök.

Inga kommentarer: