Summa sidvisningar

fredag 31 oktober 2014

Härlig trädgårdsdag


Jag hittade några kvarglömda druvor i "kaffeburen" idag när jag plockade bort alla vinblad därifrån. Det är mycket bättre att plocka bort dem på hösten än på våren för då är de så torra så de skräpar ner överallt där. Men så har jag aldrig gjort förut. För man måste hela tiden prioritera och lägga energi på det som är viktigast när man är sjuk. Energin räcker nämligen inte till allt man vill.

Att äta sina egna druvor 31 oktober trodde jag inte var möjligt. Men de smakade som tidigare i höst. Att sen gå ut till blåbärsbusken och plocka blåbär och göra sylt på dem, samma sena höstdag, det måste höra till ovanligheterna. Det var ändå nästan -3 grader kallt i morse.

Resten av dagen spenderade jag ute i trädgården och solen. Räfsade lite löv för första gången en höst på 20 år! (Har aldrig prioriterat det förut.) Pensionärsvarning!
I mellantid fixade jag fika och smörgås. Satt i växthuset en stund och drömde. När jag kom ut därifrån upptäckte jag att jordgubbarna blommade!

Inga kommentarer: