Summa sidvisningar

tisdag 4 april 2017

Mot Horndal!


Klockan åtta i morse körde Annette Stocker upp utanför mitt hus för att ta mig med till Mona Lindström (MonaOm) i Horndal. Mona är konstnär och vedic art lärare och har sin ateljé mitt inne i Horndal. Ett litet rött hjärta med texten MonaOm och en pil hjälpte oss att hitta till rätt hus, i det lilla samhället.


I det hus som Mona hyr finns det rum för olika ändamål. Ateljé, massagerum, relaxrum med mjuka fåtöljer och ett rum för kurser, typ chi gong, vedic art och andra sammankomster där det behövs fria ytor. Material fanns det gott om och både jag och Annette passade på att köpa på oss lite konstnärsmaterial.


Medan vi går runt och tittar på Monas tavlor som hänger eller står uppställda lite här och där i huset, så sätter Mona på kaffet.

  


   



Mona kombinerar konst och broderi bl.a. i sina änglatavlor.
Ibland kopplar hon av med att brodera en kudde.


Änglatavlorna är populära. Lite smycken och annat smått och gott finns också
till försäljning.

   



Inte långt från Monas ateljé ligger Horndals trädgård. Den kan man ju inte missa! 


Annette och jag handlade några olika vårlökar och det blev lite fröer också. Kålrabbi som jag odlade med bra resultat förra året samt gula vaxbönor.


Det var en mysig liten handelsträdgård där det även fanns plats för en hel del inredningsprylar och annat som har med trädgård att göra.


På hemvägen svängde vi in på Mattsjonsgårdens catering och saluhall. Jag köpte några kilo fina, bruna, ekologiska ägg från glada höns och en matlåda med stekt salt sill och löksås. Det var länge sen...

Innan jag blev körd hem till dörren av min vän så blev det friterade räkor på Bamboo Express. En bra dag avslutas med god mat!





Inga kommentarer: