Summa sidvisningar

fredag 28 april 2017

Sol, bad och hagel


I veckan bäddade vi campingvagnen med blåbärsris. Vilken känsla att få lägga sig bland blåbär och gröna blad! Nu är vi på gång igen efter en hel vinters väntande.


En liten semester vid vår favoritsjö med lommars och tranors skrik, duvors kuttrande och fiskmåsars och kanadagäss skrin gav oss ro i själen. Aprilvädret är som det är, oberäkneligt. Ena stunden sitter man och gonar sig i solen, nästa snöar det. Den här gången överraskades vi av hagel som lade sig över hela omgivningen, lite senare snöblask som gjorden världen vit. Igen.



Men innan haglet kom så blev vår sjö stilla och solen visade sig. Det var då jag bestämde mig för att bada. Badkläder kunde jag glömma för vem packar med dem i april?! Jag såg inga paparazzis i närheten så det var bara gå ner i evadräkten i det humusrika vattnet till tranors och lommars skrik. De bryr sig inte om att det ligger en naken människa i deras vatten...


Efteråt kändes det skönt och och jag satt ute en bra stund med bara badhandduken på mig. Medan sambon fortsatte att fiska iförd tjock jacka och mössa. 



Inga kommentarer: