Summa sidvisningar

söndag 13 juli 2014

Ännu en sommardag att lägga till handlingarna

Lång och mysig morgonpromenad. Idag fläktade vindarna min varma kropp som de inte gjort på länge. Riktigt behagligt faktiskt. Träffade folk här och var på området. Små mysiga pratstunder.
Frukost i skuggan på förstutrappen. Plockade lite med mina växter. Klippte bort det vissna och vattnade resp. hällde bort överblivet vatten från regnperioden förra veckan.
När det var dags för sommarprogrammet på radio med Börje Salming satte jag mig med en kopp kaffe och nybakat hälsobröd och njöt av livet och stunden. Fick följa med Salming på hans livs resa, på gott och ont. Men just så är våra resor genom livet. De innehåller allt. Besvikelser, smärta, sorg men också glädje, eufori, förväntan, kärlek och erfarenhet som gör oss starka och lär oss tampas med det som väntar.
Jag lyssnade till Salmings resa, rensade mina torkade örter och förpackade dem i påsar. Medan jag grubblade på hur bra jag har det.


Ännu en härlig sommardag har avverkats. Vattenspridaren står på ute i trädgården. Med jämna mellanrum flyttar jag den. Det är ju riktigt torrt överallt.
Klockan närmar sig 20.00. Vid den här tiden har vår lilla hund tröttnat och gått och lagt sig i vårt sovrum. Hans dag är slut runt 19-tiden. Då är det dags att boa in sig för natten. Tills husse och matte kommer och tar sängen i besittning!


Inga kommentarer: