Summa sidvisningar

torsdag 17 juli 2014

Nya solglasögon

I förrgår satt jag och ojade mig över att mina bästa solglasögon började bli slitna. Jag har nog aldrig haft ett par solglasögon som jag varit så nöjd med så jag började fundera på hur jag skulle klara mig när de inte finns längre. Färgen börjar lossna och de börjar se lite luggslitna ut. Men jag älskar dem.

 
 
Igår följde jag med sambon när han skulle prova ut nya glasögon. Som av en händelse fanns mina nya solglasögon där. Mitt framför näsan på mig. Nästan ännu snyggare. Och lättare. Jag fick dem fixade av den händige expediten så de satt bra och "plastkuddarna" bytte han ut till likadana av mjuk silikon. Vilken service.
 


Skönt att ha hittat dessa. En riktig fullträff! Nu kan de gamla få dra sin sista suck om de vill. Men det är inte bråttom. Man kan ju ha ett par till vardags och ett par till fest. Och några i reserv i bilen och några i husvagnen och...

Inga kommentarer: