Summa sidvisningar

tisdag 1 juli 2014

Ett gammalt draperi

Rätt som det duggar så kommer det ett regn!
Idag tänkte jag mig ut i trädgården för att fortsätta den vårstädning av  en del rabatter som jag missade i april. Men, så fort jag satte på mig snickarbyxorna så kom det regn. Hällregn!
Av med brallorna och på med mysbyxorna. Fram med ett gammalt draperi och i med sladden till symaskinen. Efter en stund hade jag två "mörkläggningsgardiner" till friggeboden som är som ett liten gäststuga. I midsommartid så är det för ljust för att kunna somna in där på kvällarna.
Jag gjorde det enkelt för mig. De nya gardinerna är bara att sätta fast med klypor.
 
Resten av draperiet blev till två kassar.
 
 
Och en monster-I-padpåse till barnbarnet.
 
 
Hade det inte regnat så hade en av mina rabatter varit städade. So what, ogräset står kvar och växer till sig. Då blir det lättare att dra upp sen. Positivt tänkande likväl som dåligt väder gör också nåt med humöret.
 
 

Inga kommentarer: