Summa sidvisningar

lördag 26 juli 2014

Galna mormödrar

Häromdagen var jag och ena dotterna och handlade på Citygross (Förlåt ICA som betalar min lön men jag älskar att handla där! Jag får lite dåligt samvete ibland eftersom en av mina f.d. chefer alltid påtalade att man ska gynna den butik som "föder en". Mina jobbarkompisar på ICA-skolan hade dock en helt anna strategi. De ansåg att omvärldsbevakning var av godo: "Ingen aning utan spaning!")

När vi nästan hade handlat klart då stod den bara där. Min härliga limegröna solsäng där jag kan ligga och sova, vila, spela datorspel, läsa, lyssna på "Sommar", whatever!
Den kostade 899:50. Överkomligt. Det var ju rena friskvården, rekreationen och mindfulnessen i ett och samma paket.
Jag hade lite svårt att komma ner i solsängen men när jag väl låg där så ville jag ligga kvar. Då såg jag dottern komma med sin varuvagn och sina två barn och hörde dem säga: - Vart tog mormor vägen? De såg sig om för de ville till kassan och betala nu. Då bestämde jag mig för att skoja med dem. Så jag lade mig tillrätta i den limegröna solsängen, gungade lite lätt, slöt ögonen och började snarka. Stora J fick syn på mig: - Där är hon ju!!! Obetalbara miner.
Mormor, alltså jag, är allt lite galen ibland. Men jag tror att mina barnbarn (och barn) uppskattar det. De brukar säga att jag alltid skrattar åt mina egna skämt. Men är det inte de som är roligast?

Stora J och jag låtsas att den här solsängen är en rymd-
farkost. En amfibiebil som kan gå på land, vatten och även
flyga i rymden. Här ligger vi bredvid varandra i 30-gradig
värme och berättar historier för varandra. Vi svettas och trycker
på "knapparna" under sängen. Fyra gånger för att flyga, två
gånger för att landa...


Inga kommentarer: