Summa sidvisningar

torsdag 12 december 2013

Ensam hemma 1

Ibland kan några timmar ensam i huset bli mer påtagligt trista än vanligt. Då kanske man inte ligger och sover hela tiden utan tar en runda ut i vardagsrummet eller in i köket. I köket finns det spännande lukter. Där brukar det lukta mat men nu luktar det bara från gamla plastförpackningar som ligger inknutna i en stor påse. I väntan på att få komma till återbruket.
Det luktar korv från förpackningen med vitlökssalami. Det luktar ost från plasten som suttit runt osten. Det luktar köttbullar från Mamma-Scan-förpackningen.
Jag tar den knökfulla påsen och drar ner den på golvet och biter i plasten tills den går sönder. Sen drar jag ut plastbit efter plastbit, luktar och slickar på dem tills inte en enda smak-molekyl finns kvar. Efter en stund har jag gått igenom allt plastskräp och då är det inte nåt kul längre. Då går jag och lägger mig en stund igen. Tills jag hör nycklarna skramla i dörrlåset. Matte har kommit hem!
 


1 kommentar:

Petra sa...

Haha! Är man ensam hemma så får man liva upp stämningen bäst man kan!