Summa sidvisningar

torsdag 5 december 2013

Igår och idag

IGÅR
 satt jag några timmar på "målarverkstaden" vid Johannisbergs flygfält och filade på ett porträtt. När man målar en tavla så är det bra för resultatet att lämna den några timmar eller över natten. När man studerar den nästa gång så ser man den med nya ögon och ser ev. fel som ska rättas till.
Nu känner jag mig rätt nöjd med just denna tavla. Bara att fortsätta med nästa som står och väntar på "redigering".
 
 
IDAG
har jag varit på Clas Ohlson och köpt en dräkt. Visste ni att man kunde köpa kläder där? En röd dräkt blev det. Som passar bra nu när vi närmar oss jul.
Dräkten som består av jacka och byxor är gjord av ett mjukt och följsamt tyg. Skärp medföljer samt matchande mössa. Detta unisexplagg passar både män och kvinnor och tillhandahölls i "one size" vilken passar alla under 100 kilo.
För den moderna kvinnan medföljde ett vittluddigt skägg med mustasch. Här får hon chansen att bejaka mannen inom sig.
Alltså en utmärkt outfit för henne, honom eller hen.
Priset för hela ensemblen var 69 kronor! Lite dyrt men det var jag värd.
 
 


Inga kommentarer: