Summa sidvisningar

söndag 8 december 2013

Julen blir precis som du vill att den ska vara

 
Överallt julpyntar man nu. I år är jag trött. Jag har inte ens satt upp en julstjärna hemma än. Jag avvaktar och väntar på att andan ska falla på. Jag börjar få tillbaka lite av min energi men inte fullt ut. Nu är jag inne på sjätte veckan efter det att den här jobbiga influensan fick fäste i min kropp. Inte undra på att jag är trött. Ibland måste man stanna upp och lyssna på sin kropps signaler. Även om det lackar mot jul. Julen kommer ju vare sig man hjälper till eller inte.
 
Häromdagen köpte jag en ny morgonrock. Mjuk fleece. Myspys. Inte för att jag behövde en, jag hade ju redan tre, men bara för att den kändes gosigare än de andra jag hade.
 
 
Den här mysiga morgonrocken passar alldeles förträffligt till mina mjuka, varma och gosiga "tossor".
 
 
Vilka är utmärkta då man är frusen. Laddar man sen braskaminen med ved från vår välfyllda vedbod och ser till att vedklamparna börjar brinna och sprida värme bland frusna själar så har man alla förutsättningar för att bli varm och go, ända in i benmärgen.
 
 
Nu sitter jag iklädd min mysiga, mjuka, nya morgonrock och med "tossorna" på. Braskaminen brinner och sprider en härlig värme i vardagsrummet.
I munnen smälter just nu lite julskum.

 
 
Julen känns långt borta. Men den kommer när jag är redo.
Lever man som jag och min sambo med barn från olika förhållanden så bestämmer man själv när det är dags att fira jul. Julafton behöver inte alltid firas den 24:e december. Den infaller när man bestämmer sig för att den ska firas!
    


Inga kommentarer: