Summa sidvisningar

onsdag 11 december 2013

Kväll på Slottsboden i Strömsholm

 
Kom just hem från en tjejkväll på Slottsboden vid Strömsholms slott. Jag har varit där ett par gånger förut och det är alltid lika trevligt att komma dit, speciellt nu till jul. Ljus fladdrar överallt, det luktar gott av olika teer, pepparkor m.m.
 
 
Här finns mycket som man kan äta och dricka. Vad sägs om rabarberchutney, juligt hällbröd, olika glöggsorter, saffranste, glöggte...
 
 
Den godissugne går inte heller lottlös därifrån: Julskum, tomteklubbor, saffranskola, glöggkola, polkagriskäppar, chokladtomtar...
 
 
Vacker keramik i olika färger och mönster.
 
 
Porslin, handdukar, dukar, plädar, servietter...
 
 
Till jul finns hyacinter, rumsgranar, kransar. Både äkta och konstgjorda.
 
 
Ljus, änglar, hyllor, tavlor, vykort...
 
Som vanligt när vi hälsar på i Slottsboden en sån här shoppingkväll så bjuds vi på kaffe och gott kaffebröd. Vi fikar stående i den lilla butiken medan vi fortsätter att gå runt och titta på allt. Vi trängs med varandra och alla prylar men det är bara mysigt.
När jag går därifrån har jag naturligtvis en kasse med mig. Med lite julklappar och annat. I den lilla boden och strax utanför var det julpyntat men så kom vi ut till verkligheten. Jag och min väninna åkte hem i den svarta kvällen. Den våta asfalten blänkte av bilarnas lysen ute på motorvägen. Häromdagen var det vitt och -8 grader, idag är det svart och cirka +8. Omväxling förnöjer.
 


Inga kommentarer: