Summa sidvisningar

onsdag 18 december 2013

Konsten framför allt

Väcktes strax efter halv nio av att någon stod lutad över mig och luktade i mina näsborrar. Det var inte sambon, det kände jag på slicken jag sen fick i ena näsborren!
Eftersom jag fått sova så länge idag så förtjänade det lilla djuret (som utdelat slicken) en lång skogspromenad på stört. I en skogsbacke hittade jag en gubbe som jag kände igen. Han satt på en sten medan hans hund lekte med en gren och han verkade helt oberoende av någon julstress. Vi pratade en stund innan jag gav mig av hemåt mot frukosten.
Idag fick jag lite gjort. Efter duschen satte jag mig vid staffliet och målade mig igenom Fråga doktorn, Hem till gården, Holby city, Nigella m.m. Till Hem till gården blev det kaffe och saffransskorpor. Någonstans därborta vid Nigellas matlagning så kom jag på att jag inte ätit någon mat!

Tavla på fastande mage. Här har jag frossat i glänsande färger.
Silver, guld och rödguld.

Sen glömde jag bort det där med mat igen. Avslutade en tavla och grundade en annan. Så började motivet växa fram på tavla nummer två. Strax efter fyra var jag tvungen att sluta för då hade sambon kommit hem och vi skulle ut och handla det sista till julhelgen.

Nu är vi hemma igen, de sista julklapparna är köpta, julmaten inhandlad, sambon är ekiperad med två par nya jeans och två överdelar och jag är mätt och belåten efter en sen gyros med pitabröd på Erikslund. Så nu kan jag måla lite igen!


Inga kommentarer: