Summa sidvisningar

fredag 17 mars 2017

Välkommen vår!


Snödropparna har varit uppe ett tag, likaså krokus. De är ju ack så vanliga de här första växterna. Trots det är de mycket speciella just bara för att de är först ut. Men vi blir fort lite kräsmagade för sen kommer ju allt!


Nere vid hasselhäcken på min tomts skuggigaste plats blommar vintergäcken. Där har jag lite vårblommor. Såna som jag köper färdiga tidigt på våren och sen planterar i skuggan av häcken. Gamla hyacinter och andra lökar. En slags avskrädesplats men där lurar många vårliga blommor.


Rosenpionen väntar på mer värme.


Det gör liljorna med.


Lungörten är tidig så den måste skynda sig lite. Den här har vita blommor och vita fläckar på bladen.


Det spröda löjtnantshjärtat är faktiskt en tuffing som inte skyr kalla vårvindar. Den ligger redan i startgroparna. Denna är en vanlig röd men den vita som jag har i samma rabatt är på gång den med.


Finns det liv så finns det hopp. Hopp om ännu en vår. Välkommen säger jag!


Inga kommentarer: