Summa sidvisningar

onsdag 29 maj 2013

"Akrylerade" människor och djur

Vilken perfekt eftermiddag för kreativitet! Det var inte så varmt ute och regnet hängde i luften men jag blev varm av min kompis goda linssoppa med turkisk yoghurt och hemmagjord majonäs med chili. Till det fick jag två olika sorters LCHF-bröd med fänkålssalami, cheddar och taleggio.
Sen satte vi igång med våra "ofärdiga" tavlor. Hon med sitt lavendelfält och jag med min livstavla.


På denna stora tavla står jag i centrum och runtomkring mig figurerar mina närmaste, mina intressen m.m. Den här tavlan kommer att ta tid att göra och den kommer att visa mig och det som är jag. Mitt livspussel. Den är inte helt porträttlik (barnen och sambon tycker att de ser för jäkliga ut!) men kul och annorlunda.


Under eftermiddagen hos kompisen så blev en liten rödhake till. Jag har ett speciellt förhållande till den lilla rödbröstade fågeln. Förr så kom den till min trädgård varje vår. Hälsade på några dagar och försvann. På hösten kom den igen och sen var den borta resten av vintern. Det var som om den ville säga hej på våren och sen adjö på hösten.


Min lilla hund fick också en plats på min akryltavla. Här sover han bland krukor och prydnadskål.

1 kommentar:

Eva sa...

Det ska bli så roligt att se din tavla när den är mer färdig... :-)

Kram,
Eva