Summa sidvisningar

söndag 26 maj 2013

Unika människor på Rocklunda vårmarknad

Ännu en marknads-/mässdag är avverkad. Vi har träffat många trevliga människor och haft trevliga samtal med besökare och utställare. Utanför huset pågick Rocklunda marknad hela dagarna och lite till. Något som var lite förvånande var det intresse min dotters företag AspieKraft rönte under mässan. Här träffade hon "vanligt" folk. De hade barn, barnbarn eller släktingar som hade Aspergers Syndrom men även en del med egen diagnos var intresserade av att höra vad Erica hade att erbjuda genom sitt företag. Bland alla dem som besökte henne kan hon nog hitta många framtida "kunder". Att hon dessutom står upp för sin diagnos och stolt visar folk hur hon utvecklats genom livet ger förhoppningsvis hopp och styrka till andra med Asperger.
Hennes "slogan" är: Aspiekraft, en kraft utöver det vanliga.
Den avslöjar lite av den kapacitet som finns i dessa unika människor. Om de får rätt stöd genom att omgivningen har rätt kunskap kan de utvecklas, vilket Erica sannerligen är bevis på. Som mamma till en Aspie (amerikansk slang för en person med Asperger) är jag glad att Erica nått så här långt och fått smak på livet utanför hennes egen sfär. Nu när hon sprängt gränserna har hon börjat en resa. Jag önskar henne lycka till på färden!


Min egen insats på mässan gick inte att jämföra med min dotters. Men många blev glada av mina "varelser" skapade av pärlor och länkar. Jag hade även en del intressanta samtal med folk som varit med om något övernaturligt och som nyfiket tittade på min nya bok med "Ovanliga historier berättade av vanligt folk." Konstigt nog var vi inte så trötta på kvällarna när mässan stängde. Vi fick nog energi av alla trevliga besökare, tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

aspiekraft.blogspot.com

För de som vill veta mer om Erica, AspieKraft och boken.