Summa sidvisningar

lördag 25 maj 2013

Kottar och marknad

Tidig morgon tog jag med hunden ut till tidningsröret för att han skulle få kissa av sig lite innan vi somnade om. Men han bara vädrade i luften efter något som jag inte såg eller hörde. Han var lite trögkissad men efter en stund så förstod jag att det verkligen fanns något i närheten som han hade fått span på.


Två små taggiga varelser tultade omkring på grannens tomt. Jag antar att det var en "han" och en "hon". Hoppas på reproducering!

Senare var det dags för Hantverks- och hälsomässan på Rocklunda:

Jag var där

Erica (dotter) var där

Cathy Bäck var där (butik Ängla Hjärtat)

Vi hade en trevlig dag med påhälsning av många trevliga människor och vi knöt en hel del kontakter av olika slag. Dagen gick relativt fort och lunch levererades av yngsta dottern med man och son så vi slapp svälta.
Barnbarnet och jag gick iväg för att köpa ett klädesplagg till hans lillasyster som ännu ligger i mammas mage. Han fick välja själv och valde en liten klänning med mycket mönster på och många olika färger. Gissa om storebror var stolt! "Den kan hon ha på sig när vi ska gå på fest" sa han. Sen tog han den lilla kassen med klänningen i och travade iväg med mamma och pappa till karusellerna. Han skulle åka den läskigaste av dem. "En sån som man åker när man är NITTON år!"

Inga kommentarer: