Summa sidvisningar

onsdag 8 maj 2013

Vilken underbar dag!

Slutade jobbet vid 12-tiden, åkte förbi Plantagen och handlade 4 säckar planteringsjord och en säck hönsgödsel. Efter några timmars vila så åkte snickarbyxorna och t-shirten på. Jag städade en hel rabatt på framsidan. Min sambo kom ut med ett glas Dubonnet med is och jag slog mig ner på trappan, i solen och njöt i fulla drag. Kan man ha det bättre?
Det är skönt att ha uppnått en ålder då man inte bryr sig om vad folk tycker. Jag gör vad jag vill numera, njuter av livet och ser till att jag har det bra mestadels. Och jag tror faktiskt att grannarna mår bra av det också. Om inte annat så ser de hur det skulle kunna vara.
Nu vid 18-tiden sitter jag på framsidan av huset, det är molnigt men varmt. Dörrarna är öppna både på framsidan och på baksidan så alla dammråttor far ut i trädgården av korsdraget. Det kallar jag städning! Kan man få rotavdrag om man anlitar vinden till sånt?
När det blir varmare ute så lägger jag ingen energi på insidan av huset. Jag tar vara på stunderna då jag kan vara ute istället. De är inte så många under det svenska sommarhalvåret. Jag har förra sommaren i minnet!

Men just nu lever livet. Björkarna har musöron och lite till. Rönnen har slagit ut. Gräset är numera grönt. Bönderna har dammat ner hela förstutrappen. Folk promenerar utanför, cyklar, åker traktor (barn) och köttet ligger och väntar på att grillas. Bara att kunna sitta ute i en kortärmad jumper så här framåt kvällen får en att gå igång. Hurra för svensk försommar!

Inga kommentarer: