Summa sidvisningar

måndag 6 maj 2013

Törs jag hoppa högt?

Idag vid tretiden ringde en tjej från Faun Förlag och talade om att hon hade en nyhet till mig. "- Jag hoppas att den är god", svarade jag. Det var den. Min bok "Naturligt eller övernaturligt?" hade äntligen anlänt från tryckeriet i Danmark.
Jag frågade lite försiktigt om den var ok och det de hittills hade sett verkade rätt. Men de hade inte kollat igenom varje sida. Jag vågar inte hoppas på att den är helt ok förrän jag själv kollat igenom hela boken. Det har ju varit en del turer hittills. Boken kom som den skulle till Änglamässan men några rader på c:a tio sidor hade hamnat fel. Direkt på måndagen efter var jag till förlaget och rättade till felen. När jag sen ringde någon vecka efteråt och frågade hur det gick så hade de slarvat bort rättningarna. Jag fick gå igenom dem än en gång! Sen dröjde det flera veckor. Inför markanden i Skultuna fick jag reda på att boken inte skulle komma förrän den 1 maj. Ingen hörde av sig från förlaget om när den skulle komma så jag fick ringa måndagen efter, alltså idag och fick då besked om att de satt och väntade på leveransen.
Jag har betalat fakturan för länge sedan men har hittills inte kunnat sälja en enda bok till ordinarie pris eftersom de varit felaktiga.

I morgon vid lunchtid ska jag nu hämta en del av alla de exemplar jag beställt. Då först vet jag om det lyckats denna gång. Till dess håller jag tummarna. I morgon vet jag om jag kan skratta eller gråta.
Men eftersom jag är så positiv till min läggning så har jag köpt lite bubbelvatten så jag kan fira om allt är till belåtenhet.

1 kommentar:

Bo Björkdahl sa...

Jippi, äntligen