Summa sidvisningar

onsdag 26 mars 2014

Denna dagen, ett liv


"Denna dagen, ett liv." Så sa farbror Melker i tv-serien Saltkråkan när han tyckte sig ha varit med om en innehållsrik dag. En innehållsrik dag för mig kan faktiskt sakna aktiviteter men innehålla en massa intryck.
Idag gick jag för första gången barfota i strandlinjen på en av de närmaste plagerna. Vattnet var kallt men solen stekte. Vågorna rullade sakt in mot den beigeröda sanden. Nästan ensamma på stranden lade vi oss på min wraparound och solade en stund. Också för första gången. 
Sen shoppade jag ett par häftiga, lila sommarskor i "nanoteknik". Mjuka att gå i, luftiga m.m. Man måste ju ta med sig lite sommar hem!
 

Några drinkar virvlade ner i strupen medan solen brände och ljumma kastvindar fick menyerna att dansa rumba på vårt favoritställe vid den här tiden på dagen - La Cantina. Deras egen drink "Cantina" är en ren explosion i varma färger, från gult till rött (se fotot nedan). Det är ren kreativitet som rinner nerför strupen!

På La Cantina brukar vi ta en super-sangria. (Har aldrig smakat
en godare sådan!) vid lunchtid för att sen sitta och låta solen smeka
oss någon timme på deras soffor medan vi studerar folklivet på
strandpromenaden. Men jag är ingen vanemänniska, jag gillar ombyte,
så idag tog jag en pina colada istället och eftersom det var sista hela
dagen här, en hel "cupa" av min favoritlikör cointreux.

 

För sista gången sänker sig medelhavsmörkret över spanska stränder. För mig i alla fall, som måste hem till verkligheten och ta itu med en del steg i mitt fortsatta liv. Utvilad och full med c-vitaminer tror jag att det kommer att gå bra.
Hemma väntar ju vår och sommar och alla mina älskade barn och barnbarn.

Inga kommentarer: