Summa sidvisningar

söndag 2 mars 2014

Kurs i att lägga tarotkort

Ni som inte vet något eller är ointresserade av det andliga kan sluta läsa här. För er andra ska jag dela med mig av en häftig upplevelse som jag hade i lördags. Jag deltog i en kurs där vi lärde oss läsa av tarotkort ("spå i kort" enkelt uttryckt).


För något år sedan köpte jag en tarotlek med bruksanvisning på engelska. Jag satt och tragglade med kortens betydelse och insåg att "det här lär jag mig aldrig". Det är så många kort i en lek. Det intressanta var att när jag de gånger jag lade ut några kort på en person så stämde det, trots att jag läste i bruksanvisningen vad korten betydde. Ska det vara så här svårt? tänkte jag och tappade entusiasmen lite grann. Så fick jag reda på att det skulle hållas en kurs i detta för bl.a. såna som jag som inte kunde någonting alls. Kursledaren gjorde klart redan innan att jag inte skulle läsa några instruktioner. "Du ska gå efter magkänslan och intuitionen!" sa hon. Det var då jag bestämde mig för att delta.

Lördagen började med några intuitionsövningar. Vi började med att tänka på en person och ta en färgpenna som motsvarade våra tankar om denna person. Sen fick vi sitta två och två och ombads byta penna med varann. Vi fick genom att hålla pennan i handen fram hur den här personen var. Och det stämde!
Sen fick vi lägga kort åt varann två och två och vi fick bara gå på magkänslan när vi tolkade korten. Jag tänkte först att "hur sjutton ska jag kunna säga något om den här personen som jag har framför mig. Ska jag bara hitta på något med hjälp av kortet? Men eftersom vi inte skulle tänka efter, utan bara säga det vi först kom på så fanns det ingen tid att göra konstiga konklusioner, man bara sa det som kom upp och avspeglade sig i korten. "Jag kan inte sånt här", tänkte jag tills jag fick höra att det jag sa stämde!!! Om och om igen. Har aldrig blivit så paff. Tillsammans stärktes våra energier och den ena efter den andra, som aldrig hållit på med sånt här tidigare insåg att hon uträttade något magiskt medan kursdagen fortsatte.

Det här handlar alltså inte om att titta på ett kort och säga enkla saker som alla kan känna igen sig i. Här kom det fram konstiga saker och märkliga  beteenden. Vilka dessutom visade sig stämma.
Facit på det fick vi efter att ha jämfört varandras "spådomar". Vi hade suttit två och två och fått fram samma saker om samma personer trots att vi inte visste vad de andra kommit fram till!
Varje gång jag lade korten och tolkade dem fick jag reda på att det stämde precis som jag sa. Det här är en upplevelse på ett plan som inte går att beskrivas. Jag har alltid fått höra att jag ska lita på min magkänsla och jag har en stark intuition och har lätt att läsa av människor och känna stämningar. Den här kursen bekräftade att jag kan mer än så.

Det hände en del andra saker på kursen också som jag inte vill berätta i detta forum. Det finns en del saker som man inte delar med sig av till vem som helst med risk för att bli idiotförklarad. Jag har ju min magkänsla att lita till så jag vet vad jag kan avslöja och inte...

Inga kommentarer: