Summa sidvisningar

söndag 23 mars 2014

Med öppna ögon och öron

Liten näva som hittat fotfäste bland stenarna
När jag är på resa går min blick ofta till marken och jag upptäcker nya växter och blommor. Jag reagerar också på ljud och observerar fåglar och djur runt omkring mig. Såna saker som förmodligen går en del andra förbi.
Idag tog vi en förmiddagspromenad på den 1,5 km långa piren. Även den som inte är intresserad av naturen kan inte undgå gubbarna vid havet som glor på den förbipasserande.



Tänk vad det är roligt när man skojar till det lite grann. Undrar om gubben med plåster på näsan ramlat ner från piren och brutit näsbenet? Vem som helst skulle kunna bryta sig sönder och samman om man ramlade ner här.


En slät kopp "café americano" vid en solig husfasad och sen en sangria på favoritstället vid strandpromenaden gör gott efter en långpromenad. Vill man ha glass till kaffet så går det bra men jag nöjer mig inte med mer än en "helado mucho grande".

Förresten så är mitt drömhus till salu/se vende. Huset är byggt i triangelform med rundad fasad ut mot korsningen. Fasaden ska jag måla i en varm aprikos ton med vita stråk runt fönster och dörrar. I stora salen med de olikfärgade fönsterrutorna ska jag ha konstutställningar och en stor port ska öppnas ut mot trottoaren. Längst upp i det lilla "tornet" med utsikt över Medelhavet ska jag ha min ateljé. Här kommer det att kosta att ställa ut!

Inga kommentarer: