Summa sidvisningar

onsdag 5 mars 2014

Hur många banor finns det i Candy Crush?


Du som spelar Candy Crush och avverkar bana på bana, vet du hur många banor det är totalt? Det är 530 stycken kan jag avslöja!
Min yngsta dotter har avverkat dem alla för några veckor sen. Utan att köpa ett enda extradrag eller boosters. Bara på ren envishet. Undrar vem hon ärvt den egenskapen ifrån? Intelligensen att överlista banorna har jag nog inte men envis har jag alltid varit.
Dottern är numera avvänjd och har gått på Candy-Crush-rehabilitering. Men vissa efterdyningar är oundvikliga. Den vanligaste biverkningen är godisfärgade kroppsdelar. I hennes fall en ständigt turkos tunga. Så ta det lugnt med dataspel och låt andras erfarenheter bli en lärdom. Ur dataspel kommer inget gott/candy!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Bra gjort! Jag är dock på bana 561 just nu. För att låsa upp så många banor måste man vara inloggad via dator, det funkar inte på mobilen. På mobilen visas en skiftnyckel där det står "snart kommer det finnas ny mark att utforska". Vilket är helt fel för man kan utforska den via datorn. Kan hända att din dotter fastnat på den buggen. Så det finns mer att spela! Sen finns det även ugglevärlden. Men det är en annan historia.

Anonym sa...

Det är ingen bugg. Det är bara att uppdatera appen när den ska uppdateras så kan man spela vidare. Ingen raketforskning direkt...

Anonym sa...

Jag är på 575 på dagvärlden o 245 på nattvärlden.
Man får inte alltid tillgång till nya banor via uppdateringen (inte jag iaf) sitter o väntar på fler banor nu o har gjort ngr dagar. Har inte heller fått tillgång till ngn mer uppdatering sen ngr dagar tillbaka.

// Camilla