Summa sidvisningar

söndag 16 mars 2014

Söndagsmys

Vaknade till en blåsig söndag men med några av de jag älskar mest.Lät mig dras i håret av sega, tjocka, salivkletiga bebishänder tills äldsta barnbarnet tyckte jag var "fula mormor" p.g.a min frisyr.


När några delar av min familj åkte hem idag så avlöstes de av andra. Älskade Carin kom och förgyllde hela eftermiddagen och kvällen. Hon hade med sig hängmörad saltmarinerad hjortfilé som hon och min sambo gjorde messmörsås till med jordärtsskocks- och potatispuré. Till det serverades rårörda lingon, sallad, smörslungade brytbönor och ett härligt tempererat Amaronevin som vi sparat till ett speciellt tillfälle som detta.


Hur bra kan man ha det??? Jag uppskattar verkligen "de minas" omsorg, spontanitet och kärlek. En vanlig söndag blev en speciell söndag.


Inga kommentarer: