Summa sidvisningar

måndag 26 maj 2014

Morgon i ett fantastiskt land

Vilken morgon! Tog en långpromenad ut mot Barkarö, förbi kyrkan, mot Fullerö och sen hem igen. I bara shorts och linne. Solen sken över vajande åkrar. I dikena blommade lupiner, ängshavverrot, majsmörblommor, maskrosor och annat färgglatt. Tornseglarna for fram över mitt huvud, högljutt skrikande. Näktergalar avlöste varandra vartefter jag avverkade kilometer efter kilometer. Det doftade av syréner och grönt. Hunden och jag gick förbi hästhagar, blomsterängar, åkrar och lundar. Vi är inte ens inne i juni än men allt blommar på en gång p.g.a. värmen. Man hinner ju inte med riktigt. Vilket sammelsurium av dofter och synintryck!

Majsmörblomma känner man igen på de annorlunda bladen. De
är olika stora så den ser nästan muterad ut.

När vi närmade oss hemmet, så hade hunden tappat tempo. Han småsprang inte längre, han lunkade. Han hade slutat nosa i dikeskanterna och gick på automatik, ointresserad bredvid mig. "Ska vi inte gå hem snart? Jag har ju bajsat tre gånger och kissat femtiosju!"
Själv var jag inte ett dugg trött, jag var fylld av energi. Vilket land vi bor i! Vilken vacker natur! Sverige är fantastiskt!

Inga kommentarer: