Summa sidvisningar

onsdag 2 oktober 2013

Exponering med enkla medel

Stopp! Titta hitåt!
Så vill väl alla som har någonting att sälja att deras produkter
ska ropa till var och en som går förbi. Så även jag men jag
tycker mer om att söka exponeringsmaterial på loppisar
eller att göra om någon pryl så den passar mig. Göra den till
"min" med enkla medel.
De sista åren har jag köpt korgar, målat dem vita och försett dem
med band i olika färger, köpt små hyllor och målat om m.m.
 
Det senaste i raden av sådant material är ramar till exponering
av mina egentillverkade örhängen. Det är vanliga vita IKEA-ramar
som jag försett med en skiva istället för plasten som följde med.
Skivan har jag klätt med vadd och sen satt på ett tunt nätliknande
tyg.
Med en syl har jag gjort hål i skivan och sen skruvat i krokar
och öglor att hänga örhängena på. Så här blev det.
Ett annat projekt har varit att göra en exponering för mina hängen.
Jag hittade en gammal tvättkorg som jag sprayade vit. Sen satte
jag kedjor på sidorna där jag sedan krokade fast hängena. Då
hänger de ett och ett och trasslar inte och kan inte heller lossna.
En fördel med denna korg är att det är gott om förvaring inuti den
också.
 

Inga kommentarer: