Summa sidvisningar

torsdag 10 oktober 2013

Välkommen till världen lilla Julia!

Natten den 9:e oktober vid 02.00-tiden satte jag mig i bilen för att åka till Eskilstuna och hämta mitt 4-åriga barnbarn. Först skjutsade vi hans pappa till BB. Barnbarnets lillasyster skulle födas och hans mamma hade åkt upp tidigare med taxi. Nu förenades föräldrarna för att ta emot lillasyster Julia.
Barnbarnet och jag åkte vidare i den mörka natten mot Västerås och efter en kisspaus (kallas för K-paus!) i utkanten av Eskilstuna och efter att ha räknat alla långtradare längs vägen så kom vi hem till mig/mormor och Bosse och somnade gott.
På morgonen väcktes jag av en puss på kinden och efter någon timme fick vi reda på att lillasyster Julia var född. Vilket uppvaknande!
 
Det är nya tider nu. Informationen går snabbare. Första meddelandet om att Julia var född var ett sms. Andra meddelandet var ett mms med bild på underverket och barnbarnet sms:ade tillbaka, med hjälp av mig, till mamma och pappa:
"Hon är söt och gullig. Från John."
 
Lilla efterlängtade Julia är en fullkomlig kopia av sin storebror. Vakna och klara ögon direkt efter födseln. Stadig i nacken. Men utseendet är det mest fascinerande. Syskonen har fötts med fyra års mellanrum men ser ut som tvillingar om man jämför deras första foton!
"-Julia, även om du tycker det är jobbigt och är trött efter att ha legat
ihopklämd i mammas mage i nio månader, så måste du visa lite
artighet och vinka till dina släktingar och vänner!"
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till Er alla! Vilken underbart fin liten Julia som har kommit till världen! Kram Tina

Petra sa...

Grattis till den nya lilla familjemedlemmen! Hälsa! :)