Summa sidvisningar

måndag 30 september 2013

Froosh - kosmetisk "kirurgi" på flaska

När jag letar efter nyttig juice på butikshyllorna slås jag av att det är så få procent av utbudet som är sockerfritt och utan tillsatser. Man har inte så mycket att välja på. Under helgen har jag varit hänvisad till småbutiker för att handla frukost och mellanmål och där har utbudet av nyttiga juicer varit ännu sämre. MEN, jag har hittat "froosh" - buteljerad frukt! Dryckerna är fulla av naturell juice och fruktkött och mättar rätt bra eftersom de inte är så blaskiga som en del andra juicer.
De blandningar som jag provat på är blåbär/hallon, kiwi/äpple, persika/passionsfrukt och ananas/banan/cocos. Som exempel kan jag nämna persika/passionsfruktblandningen. Den innehåller:
1/2 persika
1/2 pressad ananas
1/2 banan
1/2 äpple
1/2 aprikos
6 vindruvor
krossad ananas
1 passionsfrukt
Citronjuice

Som en extra knorr har de roliga texter på sina flaskor t.ex. "Beach body: bottled", "More passion than a summerfling" och "Ditch the love handels". Den reklam jag gillar bäst är "Better than cosmetic surgery". Det känns som en bra slogan. Bra och nyttig mat är hälsa och på köpet får man en snyggare kropp.

Inga kommentarer: